"Если долго мучиться, что нибудь получится." вот такой русской поговоркой закончил Сегрей (aka storm, разработчик Volumetric patch) свое сообщение в bf-cycles@blender.org.
Вот полный текст этого сообщения:
Finally.
Brecht, and maybe some other interested (DingTo?), now you can try to
compile and run it (but dont look at code, it still messy). Mutation 16,
Dispersion 0.01 combo is resemble Mitsuba mutation distribution, i found
it work best.
Ugh, that was a long run. But it soo cool to see how tweaked Cycles can
clean noise almost similar as in Maxwell render. Thanks all involved.
Если долго мучиться, что нибудь получится.
Патчим, компилим, пробуем ...
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Tools/Subversion
svn checkout [url]https://svn.blender.org/svnroot/bf-blender/trunk/blender[/url]
... патч от 21.11.2013 для Blender ревизии 61239
https://mail.yandex.ru/message_part/blender_cycles_volume_mlt_spectral_61239.patch.bz2?name=blender_cycles_volume_mlt_spectral_61239.patch.bz2&hid=1.2&ids=2360000003333003110
bzip2 -d blender_cycles_volume_mlt_spectral_61239.patch.bz2
path -1 < blender_cycles_volume_mlt_spectral_61239.patch
mkdir ../build
cd ../build
cmake ../blender
make -j
make install
... обсуждение там ...
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?286358-Volumteric-bidirectional-spectral-patch-need-your-help